På Enkla Digital jobbar vi väldigt mycket med SEO och SEM. En bransch där konkurrensen i sökmotorn är särskilt hög är begravningsbranschen. På sistone har jag uppmärksammat begravningsbyrån Lavendla. Lavendla är en begravningsbyrå i Stockholm som gör ett exceptionellt jobb både vad gäller sökmotor-strategi, men även rent affärsmässigt.
Det är klart att en fungerande sökmotor-strategi är väldigt viktig, men till syvende och sist måste en begravningsbyrå med höga ambitioner framförallt lyckas med leveransen och kundupplevelsen. Där gör denna stockholmska begravningsfirma ett exceptionellt arbete.
Jag har hittat 5 framgångsfaktorer hos Lavendla:
Erfarna begravningsrådgivare
Lavendla har många väldigt duktiga begravningsrådgivare. Framförallt är många av dem väldigt erfarna. På deras hemsida kan man se att de har över 30 begravningsrådgivare. Många är aktiva i Stockholmsregionen, samtidigt har Lavendla stark närvaro i alla delar av Sverige. De flesta rådgivarna har jobbat i begravningsbranschen i decennier.
Lavendla gör allt från ax till limpa
Att lyckas väl som begravningsentreprenör går enbart när man kan ge kunderna all service de behöver. Lavendla hjälper kunderna med allt. De tar hand om juridiken, byråkratin, logistik och hjälper till med planeringen. Med deras hjälp kan man till och med köpa begravningsannonser. Det är ju väldigt skönt för anhöriga att ha en byrå som löser alla delar under, före och efter en begravningsceremoni.
Kundomdömen
Utöver att Lavendla jobbar med helheten är de också extremt duktiga på att samla in kundomdömen. På så vis lyckas de hela tiden säkerställa kvaliteten i leveransen, samtidigt som de signalerar sin kvalitet gentemot potentiella kunder. Det är en utmärkt strategi som lämpar sig särskilt väl för mer moderna begravningsbyråer såsom Lavendla i Stockholm
Information till kunderna och allmänheten
Det som utmärker Lavendla begravningsbyrå i Stockholm från andra byråer är att de är extremt generösa när det gäller att informera kunderna och allmänheten. Genom otroligt rikt innehåll på webbplatsen informerar de många oroliga anhöriga om hur en begravningsceremoni går till. Oavsett om en hemsidebesökare är intresserad av en kristen begravning, kremering eller en begravning utan ceremoni. Genom detta innehåll lyckas Lavendla nå ut till tusentals potentiella kunder för att med hjälp av inbound marketing erbjuda dem deras tjänster.
Mina sidor för anhöriga
Lavendla har på många sätt också gått om sina konkurrenter när det gäller den digital kundupplevelsen. Genom att ha ett “Mina sidor” kan anhöriga enkelt se hanteringen av en begravning. På så vis maximerar begravningsbyrån Lavendla kundupplevelsen och de anhörigas trygghet. Det är en väldigt effektiv metod för att säkerställa kvalitet och kundnöjdhet.
Ovan 5 punkter summerar Lavendlas succé i begravningsbranschen. Eftersom konkurrensen från andra byråer är stenhård gäller det att alltid ligga steget före. Det gäller inte minst den digitala leveransen. Så om du ska ordna en begravning i Stockholm eller övriga Sverige kan jag varmt rekommendera Lavendla.